We gaan bijna naar de Jamboree - Reisverslag uit Kawaguchi, Japan van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu We gaan bijna naar de Jamboree - Reisverslag uit Kawaguchi, Japan van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu

We gaan bijna naar de Jamboree

Door: Erica, Gaity en Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Juli 2015 | Japan, Kawaguchi

Hallo Allemaal,
Inmiddels zijn we al weer een aantal dagen verder en willen wij jullie natuurlijk ook onze avonturen van deze dagen vertellen.
Veel lees plezier!

20-7
Vandaag begon onze dag al vroeg de wekker ging om 6.00 uur. Maar het vroeg opstaan had een goede reden, we gingen Erica ophalen van het vliegveld. Erica had nog andere verplichtingen in Nederland en kwam daarom een week later dan ons aan. Omdat we niet helemaal wisten hoeveel tijd het zou kosten om bij het vliegveld te komen zijn we op tijd weg gegaan. Het ging allemaal vlotter dan verwacht, we waren al mooi op tijd op het vliegveld. Deze tijd hebben we gebruikt om lekker rond te kijken, er waren veel leuke dingen te zien. We hebben in een supermarkt pannenkoeken taart gekocht, om later op de dag te vieren dat Erica was aangekomen. We konden op de borden zien dat Erica geland was, en later dat ze bagage mocht gaan pakken. Voordat Erica uit de deur naar de aankomsthal kwam, kwamen er eerst nog een groot aantal Noorse IST’ers aan. Toen kwam eindelijk Erica!! Gaity en Esther hebben haar met een dikke knuffel onthaald. Even wat gekletst, ja dat kletsen kunnen wij wel. Toen zijn we samen naar een balie geweest om Erica haar treinpas te activeren en zijn we in de trein naar het hostel gegaan. In de trein hebben we vooral gekletst, wat hadden wij al gedaan en hoe was het in Nederland. Voor we het wisten waren we al in ons hostel terug. Daar even de spullen neergelegd op de kamer en zijn we in de huiskamer van het hostel gaan zitten. We hebben thee gedronken en een stukje pannekoekentaart gegeten en natuurlijk veel gekletst, want uitgepraat zijn wij nooit. Met een Japanse boterham in de hand zijn we weer naar de trein gegaan. Ze verkopen hier echt wit en bruin brood, wat niet eens snel droog wordt. We gingen met de trein naar namba, een wijk van Osaka. Daar hebben we lekker rond gekeken, een beetje gewinkeld en natuurlijk een ijsje gegeten. We zijn erg fan van de 100 yenn shop. Daar kopen we veel leuke dingetjes. Aan het einde van de middag gingen we weer met de trein richting ons hostel, even wat boodschapjes gedaan en gekookt in het hostel. Bijna al het eten wat je hier kan kopen, kan je opwarmen in de magnetron. Dus met behulp van de magnetron en ons pitje hebben we gehaktballen, rosti(rechthoeken) en sla gegeten. De rest van de avond hebben we lekker in de huiskamer gezeten en zijn we op tijd gaan slapen.

21-7
Vandaag zijn we pas opgestaan toen we wakker werden rond 9.00 uur. We hebben ontbeten, ingepakt en vervolgens gingen we met de Sinkansen (de snelle trein) naar Hiroshima. Eerst zaten we nog in de verkeerde trein, dus moesten we het volgende station weer uitstappen. De conducteur zei dat we daar een half uurtje moesten wachten en dan de trein weer moesten nemen. Zo gezegd zo gedaan en na een dik uur in de trein waren we in Hiroshima. Toen we uit de trein stapten kwamen we ook nog andere Nederlandse ISTers tegen. Ons hotel voor de komende dagen is erg luxe, zelfs zo luxe dat we de bagage konden afgeven op het station en het voor ons naar het hotel werd gebracht. Erg makkelijk zo konden wij lekker de stad in. We zijn naar het peace memorial park geweest. Dit park is ter herdenking van de slachtoffers van de atoombom die tijdens de tweede wereldoorlog op Hiroshima is gevallen. Hier hebben we rond gewandeld en ook door de rest van de stad. We komen al steeds meer scouts tegen. Even bij de MacDonalds gegeten, ze hebben hier zelfs cassis. Dat moest Erica natuurlijk uitproberen want die is gek op cassis. Helaas is de Japanse cassis niet hetzelfde als in Nederland want het was veel te zoet. Na het eten gingen we op zoek naar de bus die ons naar het hotel zou brengen, dit duurde even maar om 19.20 uur zaten we in de bus naar ons hotel. Het was echt een heel erg luxe hotel met 23 verdiepingen, net buiten de stad op een schiereiland. De rest van de avond hebben we lekker gerommeld op onze kamer en het hotel uitgebreid verkend. Er zijn wel 4 restaurants, een spa, zwembad en een trouwgelegenheid. Het hotel heeft ook een snelweg: een draaiende loopbrug van de 1e verdieping naar de begane grond. Omdat hij zo draait noemen wij het een snelweg. Over deze snelweg hebben wij natuurlijk meerdere keren gelopen, gewoon omdat het zo leuk was.

22-7
Met een bruine boterham ontbeten, daarna moest het zwembad natuurlijk ontdekt worden. Helaas is het een bewolkte dag en begon het zelfs te regenen tijdens het zwemmen, maar dat mocht natuurlijk de pret niet drukken. Er stond de hele tijd een mannetje of een vrouwtje naast het zwembad als wij aan het zwemmen waren om ons goed in de gaten te houden. Zelfs toen Esther de uitkijk toren wou beklimmen werd ze er gelijk uit gestuurd.
Voor het slechte weer hebben we een fruitsalade aangeschaft: Esther heeft een paraplu met ananassen, Gaity met kersen en Erica met aardbeien. Zo komen we toch nog aan ons fruit in Japan.
Na het zwemavontuur zijn we gaan wandelen over het schiereiland. Op sommige plekken was er geen Japanner te bekennen. Via het postkantoor liepen we weer terug. Daarna zijn we vanaf het hotel met een boot naar het eiland Miyajima gegaan. Een erg toeristisch eiland met tempels, hertjes en veel winkeltjes. Hier hebben we lekker rond gekeken en kwamen we nog een aantal ISTers tegen. Daarna zijn we met de gewone ‘lijnboot’, trein en bus weer terug gegaan. We kwamen nog een aantal Nederlandse jongens tegen uit ons hotel, die Esther en Gaity ook al eerder tegen waren gekomen in Kyoto. In het hotel hebben we lekker nudels geslurpt (want zo hoort dat). En daarna gingen we naar het restaurant op de 23ste verdieping want er was happy hour! We konden voor 800 yenn een drankje en een snack krijgen. We hoopten op de bitterballen, maar helaas hadden ze die niet. De nootjes waren ook erg lekker. De Nederlandse jongens uit het hotel gingen ook mee, en samen hebben we nog een potje regenwormen gespeeld in het luxe restaurant. Gezien de gezichten van het personeel was dit niet gebruikelijk, maar wij vermaakten ons prima. Daarna hebben we nog een biertje gedronken op onze kamer (die we eigenlijk helemaal niet lekker vonden).

23-7
Vandaag hebben we alles weer ingepakt en hebben we onze bagage afgegeven in het hotel zodat die weer naar het station konden worden vervoerd. We zijn met de bus naar het centrum gegaan en we hebben nog het Hiroshima peace memorial museum bekeken. Daar hadden we veel verhalen over gehoord van anderen dus voor 50 yenn, ongeveer €0,37, hebben we het museum bekeken. Het was erg indrukwekkend om te zien wat voor impact zo’n atoombom heeft. Daarna zijn we weer met de bus naar het station gegaan, de bagage opgepikt en zijn we weer verder gereisd met de shinkansen naar Fukuoka. We hebben onderweg zelf het jamboree terrein al gezien. Eenmaal aangekomen in Fukuoka was ons hotel al snel gevonden. Het was weer een erg luxe hotel, helaas zonder wasmachine die we mochten gebruiken. Aangezien we nog wel wat vieze was hadden die we nog graag schoon wilde hebben voor dat we naar de jamboree gingen moesten we een andere oplossing bedenkgen. En deze oplossing was, het bezoeken van een wasserette. Dus naar de VVV om te vragen waar er een wasserette was, dit was maar 15 min lopen. Eenmaal bij de wasserette bleek deze best vaak gebruikt te worden, gelukkig was er wel een wasmachine en later droger vrij voor ons. Met onze schoongewassen kleding in de tas zijn we nog even de stad in geweest. We kwamen bij een groot winkelcentrum, daar hebben we even lekker rond gekeken. Later zijn we opzoeken naar een restaurant om wat te gaan eten, we hadden gekozen voor een kip restaurant. Na ong. 3 keer vragen naar de Engelse kaart begrepen ze eindelijk dat we niks snapte van de Japanse kaart en kregen we een Engelse kaart. We hebben heerlijk gegeten en zijn daarna terug gelopen naar het hotel. Voor ons hotel hebben we nog een poos staan kletsen met andere Nederlandse IST’ers die we toevallig tegen kwamen. We hebben nog even wat boodschappen gedaan en zijn naar onze kamer gegaan.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, we moeten hier nog plannen voor gaan maken. Maar ons kenende komt dat vast wel goed. Morgen avond hebben we met wat andere Nederlanders afgesproken in de stad. En dan is het al weer zaterdag, de dag waarop we naar de Jamboree zullen vertrekken.

Voor ons is het nu nog onduidelijk of we tijd en mogelijkheid hebben om vanaf de Jamboree blogs de kunnen maken en versturen. Mocht er geen blog meer komen na deze, ga er dan maar vanuit dat we het veel te druk hebben met het plezier maken op de Jamboree.

Veel liefs vanuit het mooie Japan,
Gaity, Erica en Esther

Wist je dat?
-Japanners hebben een standaard op het stuur van hun fiets voor hun paraplu
- We vandaag een flesje drinken uit de automaat hebben gehaald
- We onze kamer binnen 10 minuten tot een grote puinhoop kunnen maken?
- We in bijna alle hotels nieuwe tandenborstels krijgen.
- Onze Nederlandse voorraad snoep nu echt bijna op is en dit maar goed is nu kunnen we over op het Japanse snoep.

• 23 Juli 2015 - 17:04

Jennie:

Hey lieve dochter(s), wat leuk om jullie spannende belevenissen te lezen. Hopelijk is er tijd en gelegenheid om gauw weer wat van jullie te horen. Voor nu slaap lekker en veel plezier morgen en de komende dagen.

Een dikke knuffel (voor jullie alle drie)

• 23 Juli 2015 - 22:13

Judith IJzerman:

Hoi hoi!

Wat super om jullie avontuur te volgen!
    Jullie zien volgens mij heel veel! Lekker van genieten meiden!
    En vanaf zaterdag Jamboree, heel veel succes en veel plezier!

Have fun!
    Liefs.
    Judith

• 23 Juli 2015 - 22:16

Ellen Van Eijk:

Wat een gezellig verslag. Veel plezier samen op de Jamboree! It's a once in a lifetime experience!!

• 24 Juli 2015 - 10:30

Janny Aufderhaar:

Hallo meiden ,
    Wat weer een leuke belevenissen , we wensen jullie een superleuk en fantastisch mooi WJ toe, en natuurlijk hopen wij dat jullie toch nog ergens een gaatje vinden om een avontuur op deze blog te zetten. Heel veel plezier,
    Pap en mam Aufderhaar

• 24 Juli 2015 - 17:00

Renske Van 't Holt:

Hoi meiden

Volgens mij vermaken jullie je prima! :D
    Heel veel plezier en succes nog gewenst met de Jamboree.