Aankomst Japan - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu Aankomst Japan - Reisverslag uit Dedemsvaart, Nederland van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu

Aankomst Japan

Door: Esther en Gaity

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Juli 2015 | Nederland, Dedemsvaart

10-07-2015.
Vandaag is dan eindelijk de grote dag!
WE VLIEGEN NAAR JAPAN

Op reis in de auto onderweg gegeten bij de MC en daarna door naar Schiphol.
Op Schiphol inchecken en afscheid nemen, best even moeilijk maar we gaan ervoor!
Toen we door de douane waren, moesten we kort wachten en konden we aanboort van het grote vliegtuig! De vliegreis verliep goed en snel, slapen en muziek luisteren. wij zaten net op de stoelen waarbij de luxe schermpjes niet werkten. Dit vonden wij niet heel erg maar het personeel wel. We kregen de volle aandacht en kregen daarom ook als eerst een lekker ontbijtje in het vliegtuig.
Nog geen 10 minuten vliegen en daar kwam de eerste maaltijd al! Rijst met zeewiersoep, dit was niet de juiste keuze. Gelukkig kregen we ook fruit en nootjes. Gedurende de vliegreis kregen we veel eten en drinken.

De overstap in Seol(zuid-korea) verliep soepel, echter bij het inchecken kon Esther niet door.
Ze kreeg een foto van haar bagage te zien en hier zou iets mis mee zijn. Toch mochten we in het vliegtuig. De laatste 2 uurtjes in het vliegtuig vlogen voorbij. Jeeeeeah, veilig aangekomen in Japan!!
Nu nog een stempel(visum) in ons paspoort en de bagage in ontvangst nemen. Na het nodige invulwerk van papieren kregen we een visum en lag gelukkig onze bagage op de band. De flightbag van Esther was kapot en hierdoor waren de vluchtgegevens verloren gegaan, fijn dat dit opgelost was!

Inmiddels is het 11-07-2015

Tja, en nu moeten we nog uitzoeken hoe het zit met de trein om bij ons hotel te komen. Gelukkig vonden we snel de balie waar we onze treinpas konden activeren. Hier werden we direct verder geholpen met de treintickets naar de plaats Shinagawa, waar het hotel is.

50minuten na landing op Narita airport zaten we al in de trein op weg naar Shinagawa!

In de trein waren we gewoon ergens gaan zitten, dit bleek niet helemaal de bedoeling te zijn. Zelfs alle stoelen hebben nummers en zijn gereserveerd op ticket. Dit werkt toch net iets anders dan in Nederland.

In de plaats Shinagawa gingen we opzoek naar de bushalte om met een pendelbus naar het hotel gebracht te kunnen worden. Direct werden we aangesproken door een Japanner met een kind op zijn rug, of wij hulp nodig hadden. Toen we vertelden waar we heen wouden, reageerden er direct andere mensen die ook naar hetzelfde hotel wouden. Nu konden we samen verder dit was wel prettig. Even wachten en ja, daar was de bus al. De Japanners zijn behulpzaam! Spullen werden voor ons getild en we werden de bus in geholpen.

Om 22.30uur arriveerden we bij het hotel en konden we inchecken. Lekker douchen en slapen om bij te komen van deze lange reis.

12-07-2015
Vanmorgen konden we ons eerste echte ontbijt nemen in het Japanse hotel. Er was veel Japans eten: rijst, verschillende soepen, vis, salades en worstjes.
Ook waren er crossaints en een soort kleine broodjes met pudding. Wij hebben gekozen voor de worstjes, crossaints en de puddingbroodjes. Dit smaakte prima.

De Japanse supermarkt was in de buurt, tijd om even boodschappen te doen!
In de supermarkt was het wel even zoeken, maar we kwamen er uit. Nog best veel dingen die we kennen en de verpakkingen bekijken werkt goed. De prijzen zijn zo ongeveer gelijk als in Nederland.

Japanse weetjes:
-onze Nederlandse snoepvoorraad is nog compleet!
-Het tijdsverschil met NL is +9uur!
-Om 20.00uur is het hier donker
-Het is zonnig en erg warm weer
-Op onze hotelkamer is het 25 graden met de airco aan.
-In de supermarkt wordt het wisselgeld bij de kassa door een apparaat uitgeworpen.

• 12 Juli 2015 - 08:29

Leonard:

Konnichiwa Esther en Gaity!

Ook ik wil jullie nog heel graag een hele fijne tijd in Japan wensen! Leuk om jullie verslag te lezen, ben benieuwd naar de volgende. Hoor graag hoe de Japanners zijn en jullie verhalen.

Sayônara! Oom Leonard

• 12 Juli 2015 - 10:12

Judith IJzerman:

Hoi Esther en Gaity!

Wat een avontuur al met het vliegen! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen!
    Ik ga jullie avontuur zeker volgen, leuk!

Have fun!
    Liefs Judith

• 12 Juli 2015 - 10:16

Janneke Marissink:

Ik zal jullie reisverhalen ook graag volgen, veel plezier.

• 12 Juli 2015 - 11:50

Renske Van 't Holt:

Hoi Esther en Gaity,

Mooi dat jullie veilig zijn overgekomen, ik ga jullie reisverslagen ook zeker lezen.
    Heel veel plezier daar en geniet ervan.

Liefs Renske

• 12 Juli 2015 - 12:42

Marry:

Ha die Gaity en reisgezelschap,
    Heel veel plezier daar in Japan groeten vanaf de koeksebelt
    Asjen en Marry

• 12 Juli 2015 - 13:00

Buurtjes Borger:

Hoi Eisther en Gaity
    Wat fijn dat de reis goed is verlopen! Heel veel reisplezier in Japan!
    Groetjes.. Gijs en Annie

• 13 Juli 2015 - 09:10

Ellen:

Hoi Esther en Gaity,
    Al heel wat beleefd met het vliegen! Ik wens jullie een hele mooie tijd en geniet maar lekker! Groet, Ellen.

• 14 Juli 2015 - 08:30

Erna:

Een hele onderneming al gehad. Goed om te lezen dat alles goed is gegaan....ieuw....maar om vroeg in de ochtend al tegen vis aan te kijken ?

• 14 Juli 2015 - 15:31

André En Annie Hakkers:

Hallo dames,
    Vanuit de Marslanden de hartelijke groetjes en ook van Opa en Oma.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.

• 14 Juli 2015 - 17:34

Dolf En Margreet:

Hoi

Esther en Gaity,

We wensen jullie heel veel plezier in Japan.
    Pas goed op elkaar.

groetjes uit dedemsvaart

• 14 Juli 2015 - 21:39

Janny Aufderhaar:

Leuk om jullie reis zo te volgen, heel veel plezier samen, groetjes Seine en Janny vanaf Voshuus te Ommen