Aftellen nu echt begonnen.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu Aftellen nu echt begonnen.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Esther Schwieters - WaarBenJij.nu

Aftellen nu echt begonnen..

Door: Esther Schwieters

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Oktober 2013 | Malta, Sliema

Hee lieve allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Zoals ik hoorde hebben jullie vandaag ook heerlijk weer, het heeft dus echt geholpen dat ik wat zon richting Nederland heb gestuurd. Gelukkig hadden wij vandaag ook nog zon genoeg. Deze week ben ik weer lekker druk geweest:

Vrijdag 18-10
Vanmorgen zijn we hard aan het werk geweest voor school. Om 15.00 uur hadden we weer les, mijn eerste les nadat ik een niveau omhoog was gegaan. Toen we binnen kwamen zagen we allemaal bekende gezichten, zaten we in de klas met allemaal Nederlanders. Tijdens de les merkte je wel dat je met een klas vol Nederlanders, niet veel leert. Er werd veel in Nederlands gepraat en de leraar zei er helemaal niks van. De leraar, ja dat was ook een bijzondere man. Hij praate vooral heel veel. Zo heeft hij een half uur gepraat over post bodes en vertelde hij waarom om hij de verjaardag van zijn ene zus wel kon onthouden en de rest niet. Ook mocht ik weer post halen, super leuk altijd! En er was weer post voor mij. De mevr. die de post geeft aan iedereen kent mij al, en komt vaak meteen naar mij toe. Na school hadden Susannah en Manon voor ons gekookt, lekker pannenkoeken. We hebben gezellig met zijn allen zitten eten, een leuke traditie altijd op vrijdag avond. Tegen 23.00 uur zijn we richting Pacevile gegaan, dat is de uitgaans stad hier. Toen we daar aankwamen was het al mooi druk en gezellig. We gingen van discoteek/ kroeg, erg gezellig!

Zaterdag 19-10
Omdat iedereen wel moe was na de avond uit gaan, hebben we het vandaag lekker rustig aan gedaan. Eerst uitgeslapen, al kan ik hier nooit zo lang slapen dus om 9 uur maar uit bed gegaan. Toen ik in de huiskamer kwam zat een van onze huisgenoten daar al. We bedachten samen dat we wel ontbijt voor onze andere huisgenoten konden maken. Nou zo gezegd zo gedaan. Zij eieren/worst bakken en ik de tafel lekker en gezellig dekken. Toen het klaar was de rest wakker gemaakt en gezellig met zijn allen gegeten. Om 15.00 uur hadden we afgesproken om met de boot te gaan, we gingen met een boot door een aantal baaien heen. Het was erg lekker weer en konden mooi voorop de boot zitten. Heerlijk met de beentjes over de rand, lekker in het zonnetje. Na het boottochtje gezellig met zijn allen bij ons boordje knakworst gegeten. Daarna stond op het programma om naar het chocolade festival te gaan, het klonk al leuk/lekker. Dus wij op zoek naar de goede bus, dat is hier in Malta altijd een heel gedoe. Na ong. een uur waren we daar. Het festival bestond uit een grote markt met verschillende kraampjes, met chocolade schilders, chocolade beelden en koekjes met chocola. Ook waren er veel dingen die je op de meeste markten vindt fruit, brood en sieraden.

Zondag 20-10
Vandaag ben ik samen met Saskia en Petra wezen Geocaching op Comino, dit is een erg klein eiland naast Mala. We zijn hier met de boot naar toe geweest, de zee was erg wild dus de boot schommelde heerlijk. Eenmaal daar aangekomen was het bij de boot erg druk, maar verder op het eiland was het heel rustig. We hebben vandaag 3 Cachen gevonden. Het was een erg mooie en leuke dag. We hebben een boel gezien, een heel mooi strand, een camping op Comino en de clifs. Het was heerlijk weer, lekker rustig en een mooie omgeving.

Maandag 21-10
Vandaag hadden we weer stage, weinig bijzonders.

Dinsdag 22-10
Vandaag hadden we stage, vandaag vertelden ze ons dat Donderdag een erg belangrijke dag zou gaan worden. De vrouw van de minister zou bij ons op bezoek komen. Er werden allerlei dingen bedacht wat we konden gaan maken. Maar dit zouden we woensdag verder uit gaan werken. We zijn vandaag eerlijk met de cliënten naar buiten geweest.

Woensdag 23-10
Vandaag hadden we een afspraak met onze baas over de opdrachten, helaas had hij vandaag een dag vrij genomen. We zijn een aantal keer bij zijn kantoor geweest, maar hij was er de hele dag helaas niet. We moeten het morgen dus maar even opnieuw gaan proberen.
Verder zijn we vandaag druk bezig met de voorbereiding voor het hoge bezoek van morgen. Er moesten knutsel werkjes voorbereid worden, alles klaar gezet zodat onze veel te volle en niet nette kasten morgen niet open hoeven. Hier zit nu een slot op, om te voorkomen dat iemand ze per ongelijk open maakt. Ook hadden we veel plekken op de muur die nog niet geverfd waren, daar was een man deze week druk mee bezig om af te maken. Alles moest goed schoon gemaakt worden. We vroegen of het heel groot zou gaan worden, nou ja dat wordt het dus. Ze zal er al om 8 uur zijn en mee lopen tot 2 uur. Ook vertelde ze ons dat er allemaal camera's bij komen en we op televisie zouden komen. Best spannend natuurlijk allemaal!

Dit weekend hebben we nog een drukke planning, ons laatste hele weekend in Malta. Op vrijdag avond moeten Petra en ik koken, en we hebben al een heel leuk en lekker idee! Vrijdag avond komt Saskia gezellig bij ons slapen. Zaterdag gaan we naar een mooi zand strand, lekker in de zon liggen en heerlijk zwemmen. Zaterdag avond uit, we hebben de smaak nu goed te pakken. En op zondag staan de blau grotto en tempels op het programma.

Een dikke knuffel en tot over 10 dagen,
Esther

• 24 Oktober 2013 - 07:54

Meggie:

Leuk, weer n verslag van jou avonturen. Geniet nog maar even van t lekkere weer, hier is het echt herfst
    Gr. Meggie

• 24 Oktober 2013 - 14:36

Mama Margreet:

Hey bezig bijtje,
    Het kan nu nog ......genieten van /op Malta!!
    Zo te lezen doe je dat ook met volle teugen!
    Super!!
    Maar , zou ook wel blij zijn als je weer thuis bent hoor!! Wordt nu toch wel erg stil.
    Tot gauw!!!!!!!!!!!!!
    Kuzzz mama

• 29 Oktober 2013 - 08:15

Mama Margreet:

Nog een klein weekje en dan weer thuis!!!
    Jippie!!
    Kus mama

• 29 Oktober 2013 - 22:43

Leonard:

Ha nichtje!

Nou, de allerlaatste loodjes, hopelijk zijn ze niet te zwaar! Blij dat je een toptijd hebt gehad, kom nu maar snel weer terug om ons te verblijden met je vrolijkheid:-)

Wanneer kom je precies terug?